Nytt jaktgevär

Dags att köpa nytt jakt gevär och frågan är om jag ska köpa en ny kolv eller ett tikka t3 paket.
 
Jag skulle kunna köpa en ny kcc eller grs kolv till mitt gamla blaser gevär (kkc kolv blaser eller grs kolv blaser r93). Men det är ju inte riktigt lika kul som att köpa ett helt nygg gevär som till exempel en Tikka T3 med ljuddämpare och hela köret. Det blir ju så klart lite dyrare men man lever ju bara en gång tänker jag och det kan man väl kosta på sig.
 
Jag ser fram emot att gå ut på jakt nu i vinter, vintern är absolut den bästa årstiden att vara ute på jakt. Det är väldigt trevligt att vara ute i naturen på vintern när det är mycket snö ute, det är mycket vackert. Visst kan det vara lite kallt ibland och man undrar ju ibland vad man håller på med när man sitter och fryser i en snödriva någonstans men det känns skönt att känna att man lever ändå. Man är så himla bekväm av sig hela tiden så att man tar det för givet. Man måste uppleva kontraser här i livet annars blir saker och ting inte lika påtagligt. Det finns inget härligare än att dricka en kopp te framför brasan efter att man har varit ute och frysit i fyra timmar. Men om man sitter framför brasan hela dagarna så skulle man snabbt bli väldigt trött på det.
 
Här kan man tydligt se hur fint det är med snö och skog
 
 

Kommentera här: