Ska ta med hunden på jakt

Det är dags att ta med hunden på jakt för det tror jag nog att han skulle uppskatta. Jag har ju varit lite orolig för hur det ska gå och tänkt att han springer väl bort eller blir attackerad av en älg eller något liknande men jag tänker köpa en hund GPS som man kan ha som halsband, sen har man en handenhet som spårar halsbandet som sitter på hunden och på så sätt så kan man veta vart hunden är hela tiden och det känns lite tryggare. Det är inte jättehögt pris för garmin astro 320 handenhet så det tänker jag beställa.
 
Det ska bli väldigt kul att ta med sig hunden ut i skogen och jag tror nog att han kommer att tycka att det är väldigt spännande. Han älskar ju att vara ute i skogen och springa. Ska övertala min jaktkamrat att ta med sig sin hund också så blir det ännu roligare.
 
Så här ser garmin astro 320 handenhet ut
 
 

Kommentera här: